کاهش ناگهانی لنت ترمز موتور سیکلت هوندا همه را متعجب کرد

ما همه چیزهایی را که باید در مورد لنت ترمز موتور سیکلت هوندا بدانید، اما از پرسیدن می ترسید، تجزیه می کنیم.

هنگامی که سوار بر روی اهرم ترمز یا پدال موتورسیکلت مجهز به ترمز دیسکی فشار می دهد، سیلندر اصلی ترمز متصل به اهرم یا پدال سیستم را تحت فشار قرار می دهد و فشار هیدرولیک را به کالیپر ترمز روی چرخ ها می فرستد.

کالیپرها دارای یک یا چند پیستون هستند که در مقابل پشتی فلزی لنت های ترمز به بیرون فشار می آورند.

همانطور که لنت های ترمز به روتور چرخان می چسبند، اصطکاک ایجاد می کنند که انرژی جنبشی ایجاد شده در موتور سیکلت را از سرعت به انرژی گرمایی تبدیل می کند. این گرما به روتورهای ترمز، لنت ها و کالیپرها و در نهایت وارد هوا می شود.

لنت ترمز سطوح اصطکاکی هستند که با دیسک های ترمز در سیستم های ترمز دیسکی تماس می گیرند. آنها از مواد اصطکاکی مختلف ساخته شده اند که به یک صفحه پشتی فولادی متصل شده اند.

بیشتر لنت‌های ترمز قدیمی‌تر از آزبست ساخته می‌شدند، اما با شناسایی خطرات سلامتی این ماده، آزبست حذف شد و مواد جدیدتر و با تکنولوژی پیشرفته‌تر برای جایگزینی آن معرفی شدند. امروزه لنت های ترمز از انواع مواد با تکنولوژی بالا ساخته می شوند.

لنت های ترمز سینتر شده در حال حاضر محبوب ترین نوع لنت ها هستند آنها به عنوان تجهیزات اصلی تقریباً در همه موتورسیکلت ها استفاده می شوند زیرا آنها با گسترده ترین شرایط سازگار هستند.

زینترینگ فرآیندی است که در آن ذرات فلزی تحت گرما و فشار به هم می‌آیند تا یک ماده اصطکاکی ایجاد شود که بسیار مقاوم در برابر سایش است. به همین دلیل، آسترهای متخلخل برای مسابقات اتومبیلرانی، سوارکاران شهری و کسانی که در زمین های تپه ای شیب دار هستند مناسب هستند.

لنت های ترمز متخلخل ضریب اصطکاک پایداری از سرد تا گرم را فراهم می کنند و فوراً گاز خوبی ایجاد می کنند. آنها همچنین گرمای شدید را به خوبی تحمل می کنند، در برابر محو شدن مقاوم هستند و معمولاً بیشتر از انواع دیگر دوام می آورند و حتی در باران و گل نیز عملکرد خوبی دارند.

با این حال، آنها معایبی دارند لنت های زینتر شده سایش بیشتری روی روتورها ایجاد می کنند، بنابراین اگر یک سوارکار معمولی هستید که می خواهید آسان ترین تعمیر و نگهداری را داشته باشید.