زنبورهایی که خود عسل طبیعی اویشن می خورند!

عسل آویشن دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است یک مطالعه لهستانی که خواص آنتی اکسیدانی 10 عسل را با هم مقایسه کرد، نشان داد که نوع آنتی اکسیدان موجود در عسل آویشن “آنتی اکسیدان های دفاعی” نامیده می شود.

این آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند اکسیدان‌های مضری را که تشکیل می‌شوند متصل کرده و از تبدیل شدن آن‌ها به رادیکال‌های آزاد جلوگیری کرده و باعث آسیب سلولی شوند.

تحقیقات پروفسور نولانز نشان می دهد که برخی از مواد غذایی با بالاترین امتیاز برای تامین آنتی اکسیدان های دفاعی، عسل آویشن است.

عسل طبیعی اویشن دارای اثرات ضد سرطانی است  یک مطالعه یونانی که در مجله معتبر “Food Chemistry” (جلد 116 شماره 3) منتشر شد، نشان داد که آویشن زنده ماندن سلول های سرطانی Ishikawa (آندومتر) و PC-3 (پروستات) را کاهش می دهد.

سلول های سرطانی در شرایط آزمایشگاهی نویسندگان پیشنهاد می‌کنند که رژیم غذایی غنی‌شده با عسل آویشن «ممکن است از فرآیندهای مرتبط با سرطان در سلول‌های سرطان سینه، پروستات و آندومتر جلوگیری کند» (Tsiapara، Jaakkola، Chinou و همکاران Food Chemistry 116.3 2009).

عسل

عسل آویشن خاصیت ضد آلرژی زایی و ضد عفونی کنندگی دارد – یک مطالعه اخیر نشان داد که گرده های جمع آوری شده توسط زنبورها دارای اثرات ضد آلرژی زایی است که به واسطه مهار اتصال ایمونوگلوبولین IgE به ماست سل ها انجام می شود.

گفته می‌شود، بیشتر عسل‌هایی که در مغازه‌ها پیدا می‌کنید فیلتر شده‌اند و بنابراین حاوی گرده بسیار کمی هستند.

می توان از آن برای پوشاندن سوختگی ها و سوختگی ها، به عنوان ضماد زخم ها، برای جلوگیری از عفونت یا درمان گلودرد ناشی از سرماخوردگی یا آنفولانزا استفاده کرد.

عسل آویشن از صدها گونه آویشن تولید می شود.

یکی از قابل توجه ترین گونه های تولید کننده عسل آویشن وحشی است.

این گونه خاص در خاک های وحشی و صخره ای جنوب اروپا یافت می شود.

در یونان، عسل آویشن از زمان های قدیم وجود داشته است.

عسل کوه هیمتوس در آتیکا، در نزدیکی آتن، در یونان کلاسیک معروف بود و تا به امروز نیز ادامه دارد.

در جزیره کرت، تولید عسل به هزاران سال قبل از تمدن اولیه مینوی باز می گردد.

آب و هوای معتدل، فلور متنوع و گل های بومی شرایط مناسبی را برای زنبورداری ایجاد می کند.