تخمه کدو درجه یک عامل اصلی بیماری ها در سال 1500 سال پیش بود

تخمه کدو درجه یک بسیار مغذی هستند و ممکن است با فواید سلامتی از جمله بهبود باروری، سلامت قلب بهتر و افزایش کنترل قند خون همراه باشند.

دانه های کدو تنبل ممکن است کوچک باشند، اما مملو از مواد مغذی ارزشمند هستند خوردن تنها مقدار کمی از آنها می تواند مقدار قابل توجهی از چربی های سالم، منیزیم و روی را برای شما فراهم کند.

به همین دلیل، دانه کدو تنبل با چندین فواید سلامتی از جمله بهبود سلامت قلب، سلامت پروستات و محافظت در برابر برخی سرطان ها مرتبط است.

علاوه بر این، این دانه ها را می توان به راحتی در رژیم غذایی شما گنجاند تخمه کدو تنبل سرشار از آنتی اکسیدان، آهن، روی، منیزیم و بسیاری از مواد مغذی دیگر است. 1 اونس حاوی حدود 160 کالری است.

آنتی اکسیدان بالایی دارد دانه کدو تنبل سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک است. آنها همچنین حاوی مقادیر کمی ویتامین E و کاروتنوئیدها هستند.

آنتی اکسیدان ها می توانند التهاب را کاهش داده و از سلول های شما در برابر رادیکال های آزاد مضر محافظت کنند. به همین دلیل، مصرف غذاهای غنی از آنتی اکسیدان می تواند به محافظت در برابر بسیاری از بیماری ها کمک کند.

تصور می شود که سطوح بالای آنتی اکسیدان در دانه کدو تنبل تا حدی مسئول اثرات مثبت آن بر سلامتی است.

در یک مطالعه قدیمی تر، روغن دانه کدو تنبل التهاب را در موش های مبتلا به آرتریت بدون عوارض جانبی کاهش داد، در حالی که حیواناتی که داروی ضد التهابی دریافت کردند، عوارض جانبی داشتند.

تخمه کدو تنبل سرشار از آنتی اکسیدان است که ممکن است به محافظت در برابر بیماری ها و کاهش التهاب کمک کند.

با کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها مرتبط است برخی تحقیقات نشان می دهد که دانه کدو تنبل ممکن است حاوی ترکیبات گیاهی باشد که می تواند به محافظت در برابر رشد سرطان کمک کند.

در واقع، یک مطالعه مشاهده‌ای در سال 2012 نشان داد که خوردن دانه کدو تنبل با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان یائسه مرتبط است.