با عسل طبیعی تهران موهای خود را آمبره کنید

عسل طبیعی تهران مایع شیرینی است که توسط زنبورهای عسل با استفاده از شهد گیاهان گلدار تهیه می شود. حدود 320 نوع مختلف عسل وجود دارد که از نظر رنگ، بو و طعم متفاوت هستند.

عسل بیشتر حاوی قند و همچنین ترکیبی از اسیدهای آمینه، ویتامین ها، مواد معدنی، آهن، روی و آنتی اکسیدان ها است. عسل علاوه بر استفاده از آن به عنوان یک شیرین کننده طبیعی، به عنوان یک عامل ضد التهاب، آنتی اکسیدان و ضد باکتری نیز استفاده می شود.

مردم معمولاً از عسل به صورت خوراکی برای درمان سرفه و به صورت موضعی برای درمان سوختگی و بهبود زخم استفاده می کنند

عسل به طور کلی در بزرگسالان و کودکان بزرگتر از 1 سال بی خطر است. ممکن است برای درمان سوختگی، سرفه و احتمالاً سایر شرایط مفید باشد.

ایمنی و عوارض جانبی

عسل احتمالاً برای استفاده به عنوان یک شیرین کننده طبیعی، سرکوب کننده سرفه و محصول موضعی برای زخم ها و زخم های جزئی بی خطر است.

از دادن عسل  حتی با طعم ریز به نوزادان زیر 1 سال خودداری کنید. عسل می تواند باعث یک بیماری نادر اما جدی دستگاه گوارش شود که در اثر قرار گرفتن در معرض اسپورهای کلستریدیوم بوتولینوم ایجاد می شود.

باکتری های حاصل از هاگ ها می توانند در روده نوزاد رشد کرده و تکثیر شوند و سم خطرناکی تولید کنند.

برخی از افراد به اجزای خاصی از عسل، به ویژه گرده زنبور عسل حساس یا آلرژی دارند. اگرچه نادر است، اما آلرژی به گرده زنبور عسل می تواند باعث واکنش های نامطلوب جدی و گاهی کشنده شود. علائم و نشانه های یک واکنش عبارتند از:

خس خس سینه و سایر علائم آسم
سرگیجه و حالت تهوع
استفراغ
ضعف
تعریق زیاد
غش کردن
ریتم نامنظم قلب
سوزش بعد از مصرف موضعی
عسل ممکن است بر سطح قند خون تأثیر بگذارد.

در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد چگونه عسل ممکن است با سایر داروها تداخل داشته باشد.