انبه امروز اصفهان را در دوره قاجار ممنوع کرده بودن

انبه امروز اصفهان را اغلب به خاطر شیرینی و شادابی اش میل می کنند. با این حال، آیا از فواید باورنکردنی این میوه برای سلامتی می دانید؟

محبوبیت این میوه نسبت به زمانی که برای اولین بار معرفی شد ده برابر افزایش یافته است و مصرف کنندگان به سرعت می آموزند که چقدر می تواند همه کاره باشد

آیا شیرینی را در پخت و پز اضافه کنند یا به عنوان بخشی سالم از برنامه های کاهش وزن خود. انتظار می رود ایالات متحده 31 درصد بیشتر از سال گذشته انبه وارد کند، در حالی که تولید محلی در ایالت هایی مانند فلوریدا و کالیفرنیا برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد افزایش می یابد.

این تنها یکی از مزایایی است که پادشاه میوه ها می تواند داشته باشد. آنزیم های گوارشی موجود در انبه به دستگاه گوارش شما کمک می کند تا پروتئین ها را تجزیه کند.

این میوه همچنین دارای سطح آب و فیبر بالایی است که به شما کمک می کند هیدراته بمانید و منظم بودن را افزایش دهید. مطالعه‌ای که توسط A.M Pluschke در سال 2018 انجام شد، نشان داد که پالپ و پکتین انبه بر فعالیت گوارشی شرکت‌کنندگان تأثیر مثبت می‌گذارد و پاسخ به فیبر اضافی در رژیم غذایی شما را برجسته می‌کند.

انبه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله آهن است. گنجاندن یک رژیم غذایی سالم می تواند به بدن شما کمک کند تا گلبول های قرمز خون خود را افزایش دهد، که ممکن است به مقابله با تمایل شما به کم خونی کمک کند.

کم خونی اغلب به دلیل کمبود آهن یا اسید فولیک ایجاد می شود که هر دوی آنها را می توان در انبه یافت. سرشار از ویتامین C، همچنین می تواند به بیماران کم خون کمک کند تا راندمان جذب آهن را افزایش دهند. برای زنان باردار، انبه می تواند آهن و اسید فولیک اضافی مورد نیاز در طول بارداری را افزایش دهد.